ارتباط با ما 0915-2100-901

پلاستیک بسته بندی مواد غذایی

زمان مطالعه: 6 دقیقه بسته بندی در صنعت مواد غذایی با متریال‌های متفاوتی از جمله کاغذ، شیشه، فلز، مقوا و پلاستیک انجام می‌شود. اما از میان همه اینها پلاستیک، کارایی و محبوبیت بیشتری دارد. زیرا پلاستیک های فود گرید دارای مواد شیمیایی مضر نیستند و بسته بندی مواد غذایی با این مواد هیچ آلودگی به آن ها انتقال نمی ...

6 دقیقه
1 دیدگاه
admin
زمان مطالعه: 6 دقیقه

بسته بندی در صنعت مواد غذایی با متریال‌های متفاوتی از جمله کاغذ، شیشه، فلز، مقوا و پلاستیک انجام می‌شود. اما از میان همه اینها پلاستیک، کارایی و محبوبیت بیشتری دارد. زیرا پلاستیک های فود گرید دارای مواد شیمیایی مضر نیستند و بسته بندی مواد غذایی با این مواد هیچ آلودگی به آن ها انتقال نمی دهد. بسته بندی مواد غذایی باید در شرایط کاملا بهداشتی و با استفاده از مواد اولیه درجه یک فود گرید انجام شود. پلاستیک های بسته بندی مواد غذایی شامل نایلون بسته بندی، سلفون بسته بندی و پاکت بسته بندی می باشد که در ادامه راجع به هر یک از آنها و نکاتی در مورد نحوه تولید، چاپ، خرید و قیمت انواع پاکت و پلاستیک بسته بندی مواد غذایی بیان خواهیم کرد.

سلفون بسته بندی مواد غذایی

پلاستیک بسته بندی مواد غذایی در انواع مختلفی تولید می شود که عبارتند از سلفون، نایلون و پاکت بسته بندی. بسته بندی های سلفونی، فیلم هایی از جنس پلی پروپیلن هستند که در انواع شفاف، متالایز و صدفی تولید می شوند.

تولید سلفون مواد غذایی برای بسته بندی حبوبات، ماکارونی خشکبار، چیپس، پفک، کیک، کلوچه، قهوه، چای، بستنی، بیسکوییت و غیره کاربرد دارد.

سلفون شفاف برای بسته مواد غذایی مقاوم در برابر نور خورشید مانند حبوبات و ماکارونی کاربرد دارد. از سلفون متالایز برای بسته بندی چیپس و پفک استفاده می شود تا نور خورشید سبب خراب شدن آن ها نشود. مواد غذایی فاسد شدنی در برابر گرما و نور آفتاب مانند همبرگر و بستنی را نیز با سلفون صدفی بسته بندی می کنند.

نایلون بسته بندی مواد غذایی

نایلون بسته بندی مواد غذایی بر پایه پلی اتیلن سبک تولید می شوند و علاوه بر بسته بندی اولیه، در بسته بندی ثانویه کالاها هم استفاده می شود مانند نایلون شیرینگ پک.

شرکت های تولید کننده نایلون، این محصولات را به صورت رولی یا پاکتی و همچنین به صورت شفاف یا رنگی تولید می کنند. همانطور که قبلا هم ذکر کردیم مواد نایلونی حتما باید از مواد اولیه درجه یک باشد تا روی کیفیت مواد غذایی اثر منفی نگذارد.

پلاستیک وکیوم یکی از پر استفاده ترین نایلون های مواد غذایی است که جهت بسته بندی مواد غذایی پروتئینی مانند انواع گوشت ها، انواع مختلف میوه ها و سبزیجات، خشکبار، نان، و غیره استفاده می شود. درون نایلون های وکیوم حاوی مواد غذایی هیچ هوایی وجود ندارد و همین امر باعث افزایش ماندگاری و تازه ماندن مواد غذایی می شود.

نایلون های زیپ دار یا زیپ کیپ یکی دیگر از انواع نایلون بسته بندی مواد غذایی هستند و جهت بسته بندی ادویه جات، شیرینی، میوه و سبزی خشک یا تازه، بسته بندی گردو و مغز گردو، غلات، آجیل، چای و غیره استفاده می شوند.

یکی دیگر از انواع پلاستیک برای بسته بندی مواد غذایی، نایلون های خیاری است. این نایلون ها کاربردهای زیادی دارد مثلا نایلون مخصوص بسته بندی یخ، نایلون برای بسته بندی بیسکویت داخل کارتن و دیگر انواع مواد غذایی که به صورت فله و حجم بالا بسته بندی می شود.به کار می رود.

جهت دریافت مشاوره با ما تماس بگیرین

09152100901

انواع روش بسته بندی مواد غذایی

  1. پاکت بسته بندی مواد غذایی
  2. لفاف بسته بندی مواد غذایی
  3. بسته بندی ساشه ای
  4. بسته بندی وکیوم

پاکت بسته بندی مواد غذایی

پاکت بسته بندی مواد غذایی یکی از بسته بندی های زیبا و لاکچری محسوب می شود و اغلب به حالت ایستاده و زیپ دار تولید می شوند. پاکت های زیپ کیپ استحکام زیادی دارند و به علت ظاهر شیک و جذابی که دارند، باعث افزایش فروش آن محصول می شوند.

در تولید بسته بندی های پاکتی علاوه بر مواد اولیه پلاستیکی، از کاغذ کرافت نیز استفاده می کنند. این پاکت ها بهترین نوع بسته بندی برای مواد غذایی خشک هستند. از پاکت های بسته بندی برای ادویه جات، غذای کودک، خشکبار، غلات، میوه خشک، دمنوش، تنقلات، شکلات و غیره استفاده می شود.

شکل و استایل ظاهری این نوع بسته بندی ها و نمایش هر چه بهتر برند تولیدکننده، از اصلی ترین نکات مثبت آن هاست که باعث شده به عنوان یک بسته بندی صادراتی نیز شناخته شود.

لفاف بسته بندی مواد غذایی

لفاف به بسته بندی های ساده که به شکل ۲ یا ۳ طرف دوخت خورده تولید می شوند گفته می شود. لفاف بسته بندی پر مصرف ترین نوع بسته بندی برای محصولات و مواد خوراکی است که دلیل آن هم ظاهر و استحکام فوق العاده و همچنین قیمت مناسب آن است.

لفاف بسته بندی مواد غذایی با استفاده از انواع مواد اولیه پلی پروپلینی و پلی اتیلنی درجه یک و فود گرید تولید می شود. بهترین مثال برای این که این نوع بسته بندی را به یاد بیاورید، بسته بندی چیپس، پفک، شیر، دوغ و… می باشد.

بسته بندی ساشه ای

بسته بندی های ساشه ای یا تک نفره دقیقا مثل لفاف بسته بندی است اما با این تفاوت که در سایز های کوچک تر تولید می شود و به همین دلیل نیاز به یک بسته بندی مادر دارد. این نوع بسته بندی در انواع مدادی به صورت روده ای، دو طرف دوخت یا مربعی ۳ طرف دوخت قابل تولید است.

بسته بندی وکیوم

همانطور که در بالاتر توضیح دادیم این نوع بسته بندی اغلب برای گوشت استفاده می شود و دلیل آن هم این است که باعث افزایش ماندگاری و تازه ماندن گوشت می شود و از فاسد شدن زود هنگام آن جلوگیری می کند. فرایند آن نیز به این صورت است که با استفاده از دستگاه های ثالث هوای درون بسته بندی به طور کامل تخلیه شده و حجم بسته بندی بسیار کم می شود.

طراحی و چاپ بسته بندی مواد غذایی

اولین وظیفه چاپ روی بسته بندی مواد غذایی، انتقال اطلاعات محصول مانند نام برند تولیدکننده، تاریخ تولید و انقضا، ترکیبات، طریقه مصرف و… به مشتریان است. اما مهم ترین وظیفه طراحی و چاپ بسته بندی جذب مشتری و برند سازی است.

عموما اولین موردی که افراد را برای خرید یک کالا جذب می کند، ظاهر بسته بندی آن است. امروزه اکثر شرکت های تولید کننده مواد غذایی محصولات خود را درون بسته بندی های پلاستیکی چاپ دار با طرحی جذاب و وسوسه انگیز قرار می دهند.

در مجموعه هالند پلاست با استفاده از بروزترین دستگاه های چاپ و کادری مجرب قادر به طراحی و چاپ انواع پاکت و پلاستیک بسته بندی مواد غذایی اعم از نایلون و سلفون بسته بندی مواد غذایی هستیم. به همین جهت برای مشتریان عزیز در صنعت تولید و بسته بندی مواد غذایی، چاپ بسته بندی غذایی را با بالاترین کیفیت از 1 تا 12 رنگ به صورت تضمینی ارائه می نماییم.

جهت دریافت مشاوره با ما تماس بگیرین

09152100901

تولید بسته بندی مواد غذایی

همانطور که پیشتر گفتیم یکی از مهم ترین موارد استفاده از پلاستیک بسته بندی مواد غذایی نفوذ ناپذیری هوا و استحکام و مقاومت آن است. این امر موجب تازه نگه داشتن ماده غذای می شود. از همین رو کیفیت تولید پلاستیک بسته بندی مواد غذایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اگر پلاستیک یک محصول غذایی در حمل و نقل یا موارد دیگر دچار پارگی یا سوراخ شود، هوا وارد بسته بندی می شود و این باعث فاسد شدن، خشک شدن و یا از بین رفتن کیفیت محصول می شود.

گروه کارخانجات هالند پلاست یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده بسته بندی مواد غذایی، با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی قادر به تولید انواع پلاستیک بسته بندی مواد غذایی اعم از تولید سلفون بسته بندی مواد غذایی، تولید نایلون بسته بندی مواد غذایی، تولید پاکت مواد غذایی و غیره می باشد.

به همین جهت برای مشتریان عزیز در صنعت تولید و بسته بندی مواد غذایی، تولید انواع پاکت، پلاستیک، نایلون و سلفون مواد غذایی با بالاترین درجه کیفی و با استفاده از مواد اولیه درجه یک فود گرید به صورت تضمینی انجام می شود.

لازم به ذکر است که شرکت هالند پلاست هیچ گونه محدودیتی از لحاظ ابعاد و یا ضخامت در تولید سلفون بسته بندی و نایلون بسته بندی ندارد و تمام سفارشات مشتریان عزیز در همه ابعاد و ضخامت ها پذیرفته می شود.

خرید و استعلام قیمت

قیمت نایلون و سلفون بسته بندی مواد غذایی مانند سایر محصولات پلیمری بر اساس معیار های خاصی تعیین می شود که عباتند از قیمت مواد اولیه، نوع جنس بکار رفته در تولید، حجم سفارش، نوع طرح چاپ مورد نظر مشتری و… بنابراین نمی شود قیمت ثابتی را تعیین کرد.

برای دریافت مشاوره جهت خرید انواع پلاستیک، پاکت، سلفون و نایلون بسته بندی مواد غذایی و استعلام قیمت دقیق، می توانید با کارشناسان فروش شرکت هالند پلاست تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق پیام رسان های واتساپ یا ایتا اطلاعات محصول مورد نظر خود را ارسال کنید تا همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

سوالات متداول

1- قیمت چاپ بسته بندی مواد غذایی چقدر است؟ قیمت خدمات طراحی و چاپ نایلون و سلفون بر اساس یک سری معیار ها مانند تعداد رنگ بکار رفته در طرح، روش چاپ، حجم سفارش و… دارد و بنابراین نمی توان قیمت ثابتی برای این کار اعلام کرد. شما می توانید با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل فرمایید تا به طور کامل در این زمینه شما را راهنمایی نمایند.

2- هالند پلاست تولید بسته بندی مواد غذایی را در چه ابعادی می تواند انجام دهد؟ مجموعه ما با استفاده از ماشین آلات روز دنیا و کادری حرفه ای، قادر به تولید انواع بسته بندی غذایی اعم از پاکت بسته بندی مواد غذایی، لفاف بسته بندی مواد غذایی، بسته بندی های ساشه ای، بسته بندی های وکیوم و… می باشد و تمامی سفارشات در همه ابعاد و ضخامت ها پذیرفته می شود.

3- حداقل میزان سفارش چقدر است؟ حداقل میزان سفارشی که برای تولید قبول می کنیم بسته به نوع جنس متغیر است اما حداقل باید بین 500 تا 600 کیلوگرم باشد.

4- تحویل بار چند روزه است؟ مدت زمان تحویل بستگی به حجم سفارش و ترافیک خط تولید دارد. اما حدودا بین 10 تا 30 روز کاری متناسب با مواردی که ذکر شد، متغیر است.

1 نظر ارسال شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *