ارتباط با ما 0915-2100-901

تولید انواع پلاستیک بسته بندی سبزیجات

زمان مطالعه: 6 دقیقه پلاستیک بسته بندی سبزیجات یکی از انواع پلاستیک های بسته بندی غذایی است که با توجه به محصولی که درون آن قرار می گیرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از آنجایی که سبزیجات و صیفی جات دارای شرایط خاصی برای نگهداری هستند و در تماس با هوا کیفیت و عطر و طعم خود را ...

6 دقیقه
2 دیدگاه
admin
زمان مطالعه: 6 دقیقه

پلاستیک بسته بندی سبزیجات یکی از انواع پلاستیک های بسته بندی غذایی است که با توجه به محصولی که درون آن قرار می گیرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از آنجایی که سبزیجات و صیفی جات دارای شرایط خاصی برای نگهداری هستند و در تماس با هوا کیفیت و عطر و طعم خود را از می دهند، برای بسته بندی سبزیجات و صیفی جات باید از پلاستیک مخصوص برای همان محصول استفاده کرد. در ادامه این مطلب با انواع پلاستیک، پاکت و نایلون بسته بندی سبزیجات تازه، خشک، سبزی تک نفره، صادراتی و… و کاربرد هر یک آشنا خواهید شد پس با هالند پلاست همراه باشید.

انواع بسته بندی سبزیجات

با توجه به مطالبی که در بالا گفتیم بسته بندی سبزیجات با توجه به نوع محصول برای هر کدام متفاوت است و دارای انواع مختلفی است که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

  1. بسته بندی وکیوم سبزیجات
  2. پاکت بسته بندی سبزی
  3. بسته بندی دو سر دوخت سبزیجات (بالشتی)
  4. بسته بندی سبزیجات خشک
  5. بسته بندی سبزیجات تازه
  6. بسته بندی سبزی منجمد
  7. بسته بندی سبزیجات سرخ شده
  8. بسته بندی سبزیجات صادراتی
  9. بسته بندی سبزی تک نفره

بسته بندی وکیوم سبزیجات

این نوع بسته بندی که بیشتر برای سبزیجات تاره کاربرد دارد به وکیوم بسته بندی سبزیجات تازه معروف است. استفاده از این بسته بندی باعث افزایش ماندگاری کیفیت و عطر و طعم محصول می شود و به تازه ماندن آن تا زمان مصرف کمک می کند. در بسته بندی سبزیجات برای صادرات نیز می توان از بسته بندی وکیوم استفاده کرد.

پاکت بسته بندی سبزی و صیفی جات

بسته بندی پاکتی سبزیجات  یکی از بسته های شیک سبزیجات است که کاربرد فراوانی دارد ولی اکثرا برای بسته بندی سبزیجات خشک استفاده می شود. جنس این پاکت ها عموما سلفون متالایز و صدفی است. بسته بندی پاکتی نیز خود دارای انواع مختلفی است که در پایین برخی از مهم ترین آنها را ذکر کرده ایم:

  1. پاکت زیپ کیپ
  2. پاکت نقطه برش
  3. پاکت دسته دار
  4. پاکت ایستاده
  5. پاکت پنجره دار
  6. پاکت رگال دار
  7. پاکت سوپاپ دار

بسته بندی دو سر دوخت (بالشتی)

بسته بندی دو سر دوخت سبزیجات (بالشتی یا پیلوپک) که به لفاف بسته بندی سبزیجات نیز معروف است یکی دیگر از انواع بسته بندی سبزیجات است که بیشتر بسته بندی هایی که در فروشگاه های مواد غذایی و سوپر مارکت ها وجود دارند از این نوع است. برای شناخت این مدل از لحاظ ظاهری می توان به بسته بندی های پفک یا چیپس اشاره کرد.

بسته بندی سبزیجات خشک

برای بسته بندی سبزیجات خشک و نگهداری از آنها روش های فراوانی وجود دارد مانند بسته بندی های پاکتی، لفاف های سلفونی و نایلونی، پلاستیک وکیوم و… اما متداول ترین روش برای بسته بندی سبزیجات خشک استفاده از بسته بندی دو سر دوخت (بالشتی یا پیلوپک) است که بیشتر برای عرضه در فروشگاه های مواد غذایی کاربرد دارد.

انواع بسته بندی سبزیجات تازه

حفظ تازگی و کیفیت اولیه سبزی ها کمی مشکل است، ولی اگر یک پلاستیک مناسب برای این کار انتخاب کنید، این کار شدنی است. از آنجایی که سبزیجات و صیفی جات تازه رطوبت زیادی دارند به همین دلیل نیازمند شرایط ویژه ای برای نگهداری محصول تا زمان رسیدن به دست مشتری هستند تا کیفیت و تازگی خود را از دست ندهند. این شرایط با استفاده از کیسه های نایلونی و سلفونی ممکن می شود زیرا بسته بندی های پلاستیکی سرعت تبخیر را کاهش می دهند پس بهترین روش برای جلوگیری از تبخیر آب بافت سبزی ها این نوع بسته بندی است.

در برخی موارد مانند بسته بندی سالاد های تک نفره و یا بسته بندی قارچ و از این دست موارد که نیاز به حفظ تازه ماندن دارند از سلفون استرچ نیز استفاده می کنند. به این صورت که محصول را درون ظرف مخصوصی قرار می دهند و از سلفون استرچ برای پوشش روی آن استفاده می کنند.

بسته بندی سبزی منجمد

بسته بندی سبزیجات منجمد به دو صورت صنعتی و غیر صنعتی انجام می شود. در موارد غیر صنعتی معمولا از کیسه زیپ دار و کیسه فریزر استفاده می شود. کیسه های زیپ دار به دلیل آسان مصرف بودن و قابلیت استفاده چندین باره، یکی از بهترین گزینه ها برای بسته سبزیجات منجمد است.

در بسته بندی صنعتی سبزیجات منجمد بیشتر از بسته بندی های سلفونی مانند سلفون شفاف، سلفون مات، سلفون متالایز و سلفون صدفی استفاده می کنند و کاربرد این نوع بسته بندی ها بیشتر جهت نگهداری میوه جات فریز شده، سبزیجات معطر منجمد و صیفی جات فریز شده که شامل ذرت، لوبیا سبز، نخود فرنگی و… است، می باشد. بازار هدف آن نیز برای عرضه در فروشگاه های مواد غذایی و یا صادرات سبزیجات بسته بندی شده است.

بسته بندی سبزیجات سرخ شده

سبزیجات سرخ شده یا پخته شده یکی از شاخه های تولید و فروش سبزیجات است که چند وقتی است به وجود آمده و بسیار سود ساز هم بوده است. برای بسته بندی سبزیجات سرخ شده می توان از موارد گوناگونی مانند قرار دادن سبزیجات سرخ شده در ظرف یکبار مصرف و پرس کردن دهانه آن با سلفون و یا از کیسه های زیپ دار استفاده کرد. همچنین در این نوع بسته بندی می توان اطلاعات محصول و یا برند خود را به وسیله لیبل پشت چسب دار بر روی محصول چسباند.

بسته بندی سبزیجات صادراتی

امروزه کشور ایران به یکی از برترین صادر کنندگان سبزیجات و صیفی جات به کشور های همسایه و کشور های اروپایی تبدیل شده و توانسته سهم خوبی از بازار صادرات سبزیجات را به خود اختصاص دهد.

برای استفاده از بسته بندی های صادراتی قبل از انجام دادن هر کاری، اول باید بدانید که بازار هدف شما یا همان کشور مقصد در چه سطحی است و بعد با توجه به اطلاعاتی که کسب کردید نوع بسته بندی مورد نیاز خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر هدف شما فروش بسته بندی سبزیجات در اروپا باشد، نباید از یک بسته بندی ساده با کیفیت متوسط استفاده کنید زیرا رقابت در بازار های اروپا سخت است و به دلیل زیاد بودن رقبا باید از بهترین، شیک ترین و با کیفیت ترین نوع بسته بندی استفاده کرد. اما برای کشور هایی که سطح رقابت در آن پایین است و رقبای زیادی وجود ندارند می توان از بسته بندی های ساده تر هم نیز استفاده کرد.

بسته بندی سبزی تک نفره

بسته بندی ساشه ای و تک نفره سبزیجات اکثرا در رستوران ها، هتل ها و فست فودی ها کاربرد دارد و می تواند در اشکال مختلفی نیز تولید شود. به عنوان مثال می توان به بسته بندی سبزیجات آماده، بسته بندی سالاد های تک نفره، بسته بندی سبزی خوردن تک نفره، بسته بندی سبزی خشک تک نفره مانند آویشن یا نعنا و… اشاره کرد.

تولید انواع پلاستیک بسته بندی سبزیجات

مجموعه کارخانجات هالند پلاست با بهره گیری از بروزترین ماشین آلات اروپایی و کادری مجرب در زمینه تولید، قادر به تولید انواع پلاستیک بسته بندی سبزیجات در هر سایز و ابعادی می باشد و هیچ گونه محدودیتی در این زمینه ندارد و با توجه به نیاز مشتریان عزیز سفارش سازی انجام می شود.

چاپ و طراحی بسته بندی سبزیجات

کیفیت چاپ در تولید بسته بندی سبزیجات، اهمیت ویژه ای دارد. در طراحی بسته ‌بندی سبزیجات می ‌توان به دو صورت تمام چاپ و چاپ با پنجره‌ شفاف استفاده کرد. در بسته ‌بندی تمام چاپ کل بسته بندی دارای تصویر چاپ می شود به طوری که محتوای درون آن قابل تشخیص نیست. اما در چاپ با پنجره شفاف قسمتی از بسته بندی شفاف می ماند تا مشتری بتواند درون بسته بندی را ببیند.

در مجموعه هالند پلاست با استفاده از بروزترین دستگاه های چاپ و کادری مجرب قادر به چاپ انواع نایلون، نایلکس، سلفون و… با کیفیت full hd هستیم از این رو برای مشتریان عزیز در حوزه تولید و بسته بندی سبزیجات، چاپ بسته بندی سبزیجات را با بالاترین کیفیت از 1 تا 8 رنگ چاپ به صورت تضمینی ارائه می نماییم.

قیمت نایلون بسته بندی سبزیجات

قیمت انواع پلاستیک بسته بندی سبزیجات به موارد مختلفی مانند جنس اسفاده شده، مقدار سفارش گذاری، قیمت مواد اولیه و… بستگی دارد بر همین اساس نمی توان قیمت دقیقی برای آن بیان کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان هالند پلاست جهت خرید پلاستیک بسته بندی سبزیجات و استعلام قیمت نایلون بسته بندی سبزیجات و سلفون سبزیجات، به صفحه تماس با ما مراجعه کنید و با شماره هایی که در آن صفحه قرار داده شده تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

1- نوع بسته بندی سبزیجات برای هر محصول متفاوت است؟ بله، شما باید با توجه به محصول و بازار هدفی که دارید اقدام به انتخاب بسته بندی مناسب نمایید. برای دریافت مشاوره می توانید با مشاوران ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

2- جنس پلاستیک بسته بندی سبزیجات چیست؟ جنس این نوع پلاستیک ها اکثرا از انواع مختلف سلفون است ولی در بعضی موارد از نایلون هم نیز استفاده می شود.

3- نحوه سفارش گذاری در هالند به چه صورت است؟ برای ثبت سفارش خرید در هالند پلاست شما می توانید با مراجعه به صفحه تماس با ما و برقراری تماس با کارشناسان فروش ما اقدام به ثبت سفارش نمایید و یا به صورت مراجعه حضوری اقدام نمایید.

4- قیمت نایلون بسته بندی های سبزیجات چگونه محاسبه می شود؟ قیمت انواع پلاستیک های بسته بندی به عوامل متعددی مانند جنس و یا قیمت مواد اولیه پتروشیمی بستگی دارد.

بسته بندی سبزیجات در اروپا، بسته بندی سبزیجات صادراتی، قیمت نایلون بسته بندی سبزیجات، بسته بندی سبزی تک نفره، طراحی بسته بندی سبزیجات، انواع بسته بندی سبزیجات تازه، بسته بندی سبزیجات خشک، بسته بندی سبزیجات و صیفی جات، بسته بندی سبزیجات آماده، پاکت بسته بندی سبزی

2 نظر ارسال شده

  • سلام و خدا قوت به مجموعه هالند پلاست
    من کارگاه بسته بندی سبزیجات دارم. میخوام سبزی های خرد شده رو در بسته های نیم کیلویی، یک کیلویی و دو کیلویی بسته بندی کنم و روش لیبل بزنم. حالا میخوام ببینم اگه از همین پاکت های زیپ کیپ بخرم و روش لیبل برند خودم رو بزنم به صرفه تر هست یا کلا بدم این سایزها رو سلفون تولید کنن با چاپ. دو تا شعبه داریم در شهر اصفهان و در تکاپوی تاسیس شعبه سوم. میزان سفارشم هم زیاده شاید در ماه چیزی حدود 3 تا 4 هزار بسته

    • سلام عرض میکنم خدمتتون جناب شریف زادگان
      خیلی هم عالی ان شاء الله موفق باشید
      خب هر کدوم مزایا و معایبی داره. از نظر صرفه اقتصادی بهتر اینه زیپ کیپ تهیه کنین و لیبل بزنید خودتون روش که البته احتیاج به یک نیروی کار برای چسباندن لیبل ها است. ولی سلفون چاپی میزان هزینه رو بالا خواهد برد اما نیروی انسانی که بخواد لیبل بچسبونه رو ندارین در اینجا دیگه.
      اگه سوال دیگه ای هست من و همکارانم در خدمتتون هستیم. مایل بودین تماس بگیرید شماره های تماس در تمام صفحات سایت درج شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *