ارتباط با ما 0915-2100-901

انواع دوخت نایلون

زمان مطالعه: 5 دقیقه نایلون ها و کیسه های نایلونی و پلاستیکی  زندگی روزمره ما را دگرگون کرده اند و استفاده از آن ها به شدت در حال افزایش است. به دلیل این استفاده زیاد نایلون در زندگی، دوخت نایلون و کیفیت آن مورد توجه است. در مقاله پیش رو قصد داریم در مورد انواع دوخت نایلون مطالبی بیان ...

5 دقیقه
2 دیدگاه
admin
زمان مطالعه: 5 دقیقه

نایلون ها و کیسه های نایلونی و پلاستیکی  زندگی روزمره ما را دگرگون کرده اند و استفاده از آن ها به شدت در حال افزایش است. به دلیل این استفاده زیاد نایلون در زندگی، دوخت نایلون و کیفیت آن مورد توجه است. در مقاله پیش رو قصد داریم در مورد انواع دوخت نایلون مطالبی بیان کنیم.

اگر محصول مورد نظر بسته بندی با کیفیت و مناسبی داشته باشد می تواند موجب جلب توجه مشتری و خریدار شود. همچنین اگر کالایی مثل نایلون و یا هر نوع پلاستیکی که بسته بندی زیبا و شکیلی داشته باشد ممکن است باعث شود که مشتری چندین بار از آن استفاده کند که همین امر موجب بیشتر دیده شدن برند کالا و تبلیغ آن می شود.

نایلون دستمال توالت ته دوخت

نایلون چیست؟

نایلون (Nylon): اصطلاح نایلون در صنعت روز دنیا و در بازار ایران معانی متفاوتی دارد. در بازار ایران نایلون، فیلم های دمشی بر پایۀ پلی اتیلن است که از ترکیب پلی اتیلن گرید سبک خطی و گرید سبک فیلم تولید شده اند. در صنعت روز دنیا، نایلون به دسته ای از پلیمرها با ساختار پلی آمیدی گفته می شود .

نایلکس چیست؟

نایلکس (Naylks): به فیلم های خشک، ضربه پذیر و نازک، فیلم نایلکس نامیده می شوند. برخی خواص ویژۀ نایلکس ها مانند نفوذ پذیری کم تر (نسبت به دیگر پلی اتیلن ها)، توانایی تولید فیلم بسیار نازک، استحکام بالا، تعداد در کیلوگرم بیشتر و مواد افزودنی کمتر، باعث تقاضای بالای آن در بازار مصرفی کشور شده است.

با افزودن مقداری پلی اتیلن سبک به پلیمر پایه، کشش پذیری و دوخت آن ها نیز بهبود می یابد.

نایلکس سوپرمارکتی

تفاوت نایلون و نایلکس از نظر ظاهر و مواد اولیه تشکیل شده

  1. نایلون از پلی اتیلن های سبک استفاده میشود و در نایلکس از پلی اتیلن های سنگین
  2. پلاستیک هایی که نرم هستند و وقتی مچاله کنیم کمتر صدا می دهند نایلون هستند، آنهایی که بعد از مچاله شدن صدا می دهند و خش خش می کنند نایلکس
  3. نایلون حالت کششی دارد یعنی اگر یک محصول که مواد نایلونی در آن استفاده شده است را پاره کنیم، محل پارگی به صورت کش آمدن در مقابل پارگی مقاومت نشان می دهد. ولی در نایلکس محل پارگی به سادگی ادامه پیدا می کند و به صورت یک خط تا انتهای محصول  انتقال می یابد.
  4. نایلکس از سطحی مات برخوردار است و هیچگونه انعکاس نوری در آن اتفاق نمی افتد، ولی سطح نایلون براق است و آفتاب را منعکس می کند.
  5. ضخامت نایلکس در هنگام تولید متغیر خواهد بود، در صورتی که نایلون را نمی توان به همین راحتی به صورت نازک تولید نمود.
  6. نایلکس در ضخامت های پایین تولید شود لذا نمی تواند وزن زیادی را تحمل کند و وزن بالا باعث پارگی آن می شود اما نایلون ضخیم تر و تحمل وزن بیشتری دارد.
تفاوت نایلون و نایلکس

کاربردهای نایلون و نایلکس

مهم ترین کاربرد نایلون ها در ساخت فیلم های جمع شونده (shrink) و بسته بندی، کیسه های تبلیغاتی و مواد پتروشیمی و نایلون های عریض است.

نایلکس ها در ساخت کیسه های فریزری و زباله، دستکش و سفره های یکبار مصرف و کیسه های حمل میوه و مواد غذایی به کار می روند.

نحوه دوخت نایلونها و محصولات پلاستیک

استفاده از پلاستیک و ساک های دستی و محصولاتی به این شکل باعث شده است که نیاز به سیستم ها و دستگاه های دوخت نایلون به وجود آید. این دستگاه ها قادر هستند که این محصولات را  با انواع روش های دوخت مختلف بدوزند و آماده استفاده کنند.

انواع دستگاه های دوخت شامل دستگاه های پدالی آلومینیومی، پدالی برنجی، دوخت پرتابل، دوخت مگنتی، سیل کیسه ای پنوماتیک، دوخت رومیزی و … است که ما در مجموعه هالند پلاست مفتخر هستیم عملیات دوخت را بر روی انواع سفارشات مشریان در زمینه های نایلون، نایلکس و سلفون را با بالاترین دقت و کیفیت انجام دهیم. 

سلفون پاکتی

انواع دوخت ها

  1. بغل دوخت
  2. ته دوخت
  3. دوخت طولی
  4. دوخت لبه برگردان
  5. دو دوخت
نایلون ته دوختی دسته موزی

معرفی دو دوخت مهم و پرکابرد در نایلون و نایلکس

1-بغل دوخت نایلون

استفاده از روش های مختلف دوخت مانند بغل دوخت نایلون با کمک دستگاه های پیشرفته کار آسانی است. در این روش بغل های نایلون مورد نظر توسط حرارت به یکدیگر متصل می شوند. بسته بندی انواع محصولات مختلف نیاز به ساک ها و محصولات مختلف نایلونی دارد که باید به خوبی دوخته شده باشند.

انواع و اقسام دستگاه بغل دوخت نایلون وجود دارد که می تواند با بهترین کیفیت محصولات مختلف نایلونی مانند ساک های دستی و … را با دقت بالایی دوخت بزند.

نایلون دسته دار بزرگ

2- ته دوخت نایلون

این روش دوخت نیز یکی دیگر از روش های دوخت نایلون است که بنا به درخواست مشتری و برای محصولات نایلونی خاصی با کارایی ویژه انجام می شود. در این روش نیز می توان با استفاده از سیستم ها و دستگاه های پیشرفته عمل دوخت را به آسانی انجام داد.

در دوخت به صورت ته دوخت با استفاده از سیستم های دوخت زنی ته نایلون را پرس کرده و اغلب از این روش برای نایلون‌ هایی که قادرند وزن زیادی را تحمل کنند استفاده می‌ شود.

نایلون طرح عمومی ته دوخت

برای دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر جهت نحوه دوخت محصول مورد نظر خود و استعلام از قیمت دوخت، با کارشناسان هالند پلاست تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

1- انواع دوخت نایلون ها چیست؟ بغل دوخت، ته دوخت، دوخت طولی،دوخت لبه برگردان و دو دوخت

2- مهم ترین و پرکاردترین دوخت در نایلون و نایلکس چیست؟ بغل دوخت و ته دوخت

3- انواع دستگاه های دوخت چه نام دارد؟ پدالی آلومینیومی، پدالی برنجی، دوخت پرتابل، دوخت مگنتی، سیل کیسه ای پنوماتیک، دوخت رومیزی و …

2 نظر ارسال شده

  • سلام خداقوت
    آقای فدایی گرامی ممنون میشم سوال بنده رو پاسخ بدهید. می خوام برای سوپر مارکتم پلاستیک دسته دار عمده بخرم. متاسفانه از شرکتی که قبلا تهیه می کردم دوخت ته پلاستیک ها زیاد جالب نبود و تحمل بار سنگین رو نداشت با وجودیکه حجم بزرگی دارن کیسه ها. برای من خیلی مهمه که کیفیت دوخت خوب باشه. میتونم بیام برای تست از دفترتون چند نمونه بگیرم؟

    • سلام ممنون
      ما کیفیت تولید، چاپ و دوخت رو تضمین می کنیم برای همه محصولات مون. اما متاسفانه در حد تست نمیتونیم چیزی تولید کنیم و موجو در دفتر نداریم. اما بازم توصیه می کنم با شماره های موجود در اسیت تماس بگیرین و اطلاعات لازم رو دریافت کنین. همچنین به شماره 09152100901 می تونین در واتساپ و ایتا هم پیام بذارین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *